Resa

Nu har mina valpar fått åka på sin första biltur. Den gick till Bergnäset där mattes föräldrar bor. Valparna sov hela tiden både dit och hem. För säkerhets skull låg jag med dom i buren.

På morgonen har jag och matte haft en riktig mys morgon. Vi klev upp redan kl.6 väckta av att det var ett fasligt stoj och bus i valplådan. Dom är morgonpigga mina krabater.
Sedan vi bytt tidningspapper i hagen och lådan och valparna hade busat av sig gick matte och jag ut på en lång och skön morgonpromenad. Hemma igen åt vi frukost och sedan pysslade matte om mig. Hon klippte mina klor och plockade bort hår runt öronen. Jag låg alldeles still och bara njöt.

Valparna har varit på upptäcksfärd på köksgolvet. Det finns många nya saker att undersöka och bita på för dem. Nu är de inte så rädda längre utan rör sig ganska mycket i det stora köket. Det måste ju verka som ett helt stort "hav" för dom.
I går var "min" Ruff ut på ett hemskt äventyr. Han kom bort från sin matte och hamnade på en tungt trafikerad väg. Men som tur var så finns det omtänksamma människor som tog reda på honom så att Britta kunde häma honom flera mil hemifrån. Tur att det slutade lyckligt.
Nu ska jag äta och sedan ska jag nog lägga mig och hålla koll på mina små en stund som just nu busar som mest i valphagen. Matte har gjort i ordning deras mat och har jag tur får jag mig lite extra ur skålarna när valparna ätit klart. De har ju inte förstått riktig än att matskålen ska man äta ur helt och hållet, gärna slicka den så ren att ev. mönster på den bleknar.
Hej då från Morran

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0