Söndag kväll

Vilken helg det har varit. Min mamma Bibbi har varit här ända från fredag fm. till söndag kväll. Det har varit trevligt. Hon är lika snygg som jag säger min matte. Hon fick följa med matte på rosforsdagen i lördags. Själv fick jag tack vackert stanna hemma med mina valpar. Lite sur var jag allt när dom for. Men som tur var så var ju husse hemma med mig.

Idag har Birgitta, Gunnar och deras som Mårten varit här och tittat på valparna. De ska så småningom välja en av mina tikvalpar. Hos dom  kommer den valpen att få ett bra hem. Det är vi helt övertygade om jag, matte och husse.

Valparnas tänder har börjat spricka fram nu. Snart får jag nog passa mig så att de inte biter mig då de ligger och diar.
Matte har låtit dom börja prov smaka av fodret nu i kväll. Lite svårt är det allt för dom att få i sig det ,lite spiller dom på golvet. Det är tur att jag finns där och kan äta upp det som spills.

Malin har äntligen kommit tillbaka från Övik. Hon kom med sin blåa bil när matte och jag var på kvällspromenad. Jag blev så glad att jag hoppade in i bilen till henne och åkte med sista biten uppför backen på gården.

God natt från Morran

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0