Surströmming

I kväll har matte och husse ätit surströmming. Jag har suttit med vid bordet men inte fått smaka en enda liten bit. Snålt!

Medan matte gav små valparna kvällsmat så fick jag följa med hussse ut för att mata fiskarna. då passade jag på att rulla mig i surströmmingsspadet som matte hällt ut. Gissa om jag luktade gott när jag kom in igen. Det var nog bara jag som tyckte det för matte lyfte resolut iväg mig till duschen. Galltvål och sen en dusch. Nu luktar jag bara blöt hund.

Idag har valparna fått vara ute för första gången. Dom var väldigt försiktiga av sig ioch lyfte tassarna högt upp när de klev i gräset.
Vi hopas att det blir fler varma dagar så att de får prova på att vara ute mer.

I morgon kväll kommer det ett par som är intresserade av att köpa en valp av oss. Vi får väl se vad matte och husse tycker om dem. Det är viktigt att valparna kommer till kärleksfulla hem.
Nu är det snart tvsoffan som gäller. Undrar just om det blir något lördagsgodis.
Hej från Morran

Kommentarer
Postat av: Eddie

Jasså du Morris du rullar dej i surströmmingsspad, det gör inte jag. men min sambo Simba gjorde det förra lördan och det blev duschen för honom också när vi kom hem, han fick sitta på golvet i bilen hela vägen hem. Jag fick sitta och titta ut genom fönstret och slapp att duscha.

2008-08-23 @ 23:04:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0