Tiden går.

Tiden går och dagarna är fyllda av matning, byte av tidnings papper i lådan och att pyssla på med valparna. Matte har ganska fullt upp nu. Tur att hon har mig så att hon får komma ut och lufta sig lite också. Jag har det rätt lugnt nu. Men som den ansvarsfulla mamma jag är ser jag till att valparna får dia från mig det dom behöver och naturligtvis är jag där och "buffar" lite på dom så att de ska lära sig hur man uppför sig.
I dag är valparna 4 veckor gamla. Matte har vägt dom och klippt klorna på dem som hon alltid gör en gång i veckan. Vissa av valparna skriker högt och protesterar när det är dax för klo klipning. Men vad hjälper det när matte inte ger sig. Jag vet av egen erfarenhet att det är ingen idé att försöka komma undan.

Om det blir lite varamare och slutar regna så ska valparna få känna på gräsmattan tll helgen. Undrar hur de kommer att reagera då?


  
Det är gott med mat.         Efter maten är det skönt att sova en liten stund.

Nu ska vi gå sista kvällssvängen matte och jag och sen ska vi nog göra en tidig kväll.
Sov Gott från Morran


Kommentarer
Postat av: Disa Lindberg

Men Kerstin!! Vad duktig du och "Morran" är som har en egen blogg!! Jag ska skicka adressen till min webmaster så att hon får lägga in den på min länksida! Jag riktigt LÄNGTAR att få komma och besöka dom små underverken....pussa på dom...och kanske stoppa nån innanför jackan ;-))när jag åker! Roligt att du gillade frisyren....och att din man också gillade den gör ju saken inte sämre...eller hur? ;-)Kram från Diza & Huliganerna

2008-08-23 @ 10:37:02
URL: http://www.enbaardiz.com
Postat av: Britta o Ruff

Hej!

Hur har det gått har valparna fått snusa på gräset?

Vi länktar så tills vi är hos er igen - nästa g.får karnske Ruff hälsa på dom. Ruff ja han har varit på farligt uppdrag (läs på hemsidan)Men slutet gott. Krama nu alla valparna o Morris från oss så träffas vi till veckan. Sköt om er / Ruff o Britta

2008-08-23 @ 19:30:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0