Två veckors dagen

Valaprna är vägda och klorna är klippta för andra gången. Alla ökar som vanligt bra i vikt. Jag känner mig så lugn.
 Matte hon tillbringar mer och mer tid vid valplådan och beundrar mina små barn. 

I natt har jag sovit nästan hela natten i min fåtölj. Vid fyratiden på morgonen la jag mig en stund i lådan bara för att kolla om någon var hungrig och ville äta. Men alla valparna sov lugnt vidare. Det gjorde däremot inte matte. Hon blev allt lite orolig när de inte ville äta så hon sov inget mer förrän klockan ringde. Jag la mig i mattes säng bredvid valplådan och försökte få matte att förstå att det är lugnt dom är bara morgontrötta som sin mamma.

När husse farit på jobbet kom matte och la sig igen med mig i sängen. För att hon skulle sluta oroa sig flyttade jag över till valparna. dom började genast att äta och matte kunde lugnt somna om till klockan åtta då jag väckte henne och ville ha min frukost.


I kväll har Tommy och Hanna varit här. det var första gågnen sen valparna föddes. gissa vad dom tyckte......

God natt och sov gott/Morran


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0