Den här veckan

Vilken vecka. På måndag var jag med matte och gjorde stats ärenden. Grått och regningt. På tisdag trimmade matte av mig all gammal päls. Det tog ett par timmar. Jag tycker inte att det är så särskilt kul att bli trimmad. Och säskilt inte nu i mitt tillstånd. Vi gjorde en del pauser som tur var. På em kokade matte palt. Farmor och farafar åt middag med oss. På kvällen tog vi en promenad runt Olles. Konstigt men nu känns den runda längre än förut. På onsdag morgon när vi skjutsat MIcke till Arnemark, han planterar skog där gick vi rundan direkt på morgonen. Före kl.07.00!!! Men även om det var itidigaste laget så var det ganska trevligt eftersom det inte hunnit bli så varmt.  På kvällen kom det besök till oss. Det tycker jag är trevligt. Det blev fika uta på inglasningen.Torsdag var det en tryckande hetta. Jag låg mest och vilade mig hela dagen. försökte hitta den svalaste platsen i huset. Sen kvällspromenad blev det också. Idag fredag fortsätter det vackra vädret. Jag har hållit mig mest kring matte i köket. Hon har nämligen bakat vanilj bullar det luktar härligt. Om jag har tur kanske jag får smaka en lite bit när det blir dax för em. kaffet. Jag ska försöka vara så uppmärksam som möjligt.
I kväll ska min kompis Vera Westman komma till mig. Hennes matte och husse ska på Gary Moores konsert på havsbadet. Jag förmodar att det blir en sen kvällspromenad i kväll hem till Vera.
Nu ska jag vara med matte ute på gården. Hon ska plocka undan loppis sakerna från bron vid lill stugan. Jag lägger ´mig i skuggan och övervakar arbetet.
Magen växer nu är det bara drygt 3 veckor kvar innan jag ska föda mina små valpar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0