Morgonpromenad

Nu lyser solen igen och värmer så skönt. Helst vill jag bara ligga i mitt fönster eller i skuggan. Men matte envisas med att en morgonpromenad tillhör rutinerna. Jag försöker streta emot men det är ingen idé matte vinner alltid. Efter landsvägen går jag i koppel men sen när vi viker av in på grusvägen då får jag vara lös. Det finns så mycket att lukta på och undersöka. Fullt med trastar är det på ett ställe.När jag kommer brukar de flyga och flaxa. det är kul att jaga dom en bit även om jag inte hinner ikapp dom.
I fredags ringde matte till djursjukhuset i gammelstad och beställde tid till mig. Inte för att jag är sjuk. Nej det är dax för ultraljud den 25/6. Då får vi veta om det blir valpar i slutet av juli. Kanske vi till och med kan få en liten chans att få veta hur många också.
I dag ska matte vara på Tjejjoggen och husse är på rallycross SM. Själv ska jag var hos farmor och farfar. Det blir bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0