Sommar och sol

har det varit i helgen. Ganska jobbigt tycker jag. Helst av allt vill jag bara ligga i skuggan. På lördag gjorde jag en liten resa med matte in till Piteå. Vi var på besök hos mina  uppfödare Maria och Niklas i deras husvagn. Cleo och Aina var också där. Deras stora snälla hundar. En amstaff och en rotweiler. I vanliga fall tycker jag om att busa med Cleo men den här gången ville jag bara ligga bredvid matte på soffan under hela besöket. Hopas att Cleo inte blev sur på mig. På kvällen låg jag för mig själv i soffan i Mickes rum. Matte odh husse var in flera gånger och ville att jag skulle komma och var tillsammans  med dom i tv-rummet. Men jag tyckte att lite egen tid i lugn och ro kan jag nog behöva så jag stannade kvar.
På söndag åkte vi på en tur till Pagla. Där fick jag för första gången träffa Alice och Cesar. Två snygga border valpar. Men ack så jobbiga, de försökte busa med mig hela tiden. till slut så gjorde jag ett litet ryck bara för att de skulle bli nöjda men sen la jag mi gi skuggan under bordet och sov.
På vägen hem stannade vi på korvgubben, Dagens höjdpunkt. Jag fick smaka hamburgare med husse. Mums!!
Det här med mat har blivit en liten svårighet för mig nu. Den smakar inte lika gott som förut och matte måste verkligen truga mig för att jag ska äta den. Men igår morse fick jag en rå äggula blandat i den och då gick det riktigt bra att få i sig frukosten.
Matte har pratat om att i veckan ska jag trimmas. Inte särskilt kul tycker jag.
Söndagen avslutades med EM finalen i fotboll mellan Spanien och Tyskland. Till matte och husses stora lycka så vann Spanien med 1-0.

Kommentarer
Postat av: Maria Wikström

Jag utmanar dig...kolla i min hanglooseblogg.../Kram Maria

2008-07-01 @ 09:50:32
URL: http://amstaffencleo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0