konstigt

Det känns lite konstigt nu i huset. Bara lilla Meya och jag kvar. I går flyttade Mojje till Doris och Sture. De hämtade honom vid tre tiden på em.
Jag följde med husse på promenad efter maten. Det var hur kul som helst för mig. Men Meya var lite bekymrad sa matte. Det verkade som om hon letade efter mig och Mojje. Helst av allt ville hon vara kring mattes fötter och i hennes famn sedan hon letat i alla rummen utan att hitta någon fler fyrfoting.
När jag och husse kom hem hade matte tagit med sig Meya på viktväktar mötet. Jag mötte dom i dörren när de kom hem och nosade ordentligt på Meya. Men var var Mojje? Jag gick ut på bron för att kolla  om han var kvar ute, matte påminde mig om att han har ju flyttat och efter lite lockande så gav jag med mig och kom in igen.
Tur att jag får ha Meya kvar, även om hon kan vara nog så påträngande ibland.

I dag ska matte på kurs hela dagen. Faster Annelie och farfar ska ta hand om Meya och mig. Det blir bra.
Nu ska vi äta frukost och sen ska vi gå rundan. Idag får Meya följa med för första gången. Matte får nog bära henne mesta biten  precis som hon gjorde med mig då jag var en liten valp.

            
          Meya och Mojje dagen innan han flyttade.

Ha en bra dag! Morran








Kommentarer
Postat av: mamac

och kanske lite trist för matte med... Jösses vad jag tycker du varit fantastiskt duktig!! Jag hade aldrig orkat - men så är jag ju ett helt år äldre!

2008-10-03 @ 17:15:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0