Lördag

Äntligen lördag. Somorgon det gillar jag och Meya också. Matte sover också ganska länge, i alla fall till kl  åtta då ring så spelar vi börjar. Jag tror nog att det är mattes favoritprogram på radion eller också är det för att hon får sitta i lugn och ro och läs tidningen och dricka morgonkaffe.
Strålande höstväder är det idag. Vi tog en promenad på förmiddagen till Molle som bor här i byn. Vi har inte träffat honom sen han flyttade hemifrån. Han hade blivit så stor och en riktig snygging är han. Meya och han busade för fullt ute på gräsmattan medan jag nosade och undersökte omgivningarna. Det är alltid spännande med nya lukter. 
När vi kom hem igen var vi trötta både Meya och jag så vi la oss och sov en lång stund.
Nu har matte börjat förbereda middagen så jag har fullt upp med att vara kring hennes fötter i köket. Det gäller ju att vara beredd om det skulle ramla ner något gott från bänken.
jag har sett att matte har köpt en godis påse till i kväll. Härligt, nu gäller det att ta plats i soffan nära husse. Då kan jag vara säker på att det blir något  gott till mig med.

I morgon ska vi kanske åka på en liten utflykt till Älvsbyn. Matte har inte bestämt sig ännu. 
Ett är då i alla fall säkert att det blir en lång skön sovmorgon till innnan arbetsveckan drar igång. Micke har höstlov till veckan så då behöver vi inte vara ensamna på dagarna när matte jobbar.

Kram från Morran

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0