Förändringar

Nu börjar det bli lugnt i huset. I helgen har fyra av mina sex valpar flyttat till sina nya hem. Där kommer de att få det jättebra. Kvar är nu bara Meya och Mojje ( än så länge). Det känns lite konstigt kanske inte så mycket för mig men för matte och husse. Matte har verkligen klarat det hela på ett bra sätt. Hon har inte fällt några tåtar som jag har sett i alla fall men lite vemodigt har det allt varit för henne.

I går kväll var vi och åkte bil en stund och senare på kvällen fick både Meya och Mojje vara med i soffan i tv- rummet ett tag. Men de har inte riktigt förstått att där ska man bara kura ihop sig tillsamanns och mysa. De ville mest busa hela tiden. Nåja de vänjer sig väl till slut.

Meya ska ju alltid bo här med oss. Mojje hoppas vi ska få ett bra hem snart han också. Han har ett litet skönhetsfel ,ett underbett. Men ack så charmig och mysig han är. Matte ska annonsera ut honom i slutet av nästa vecka. Det finns säkert någon som vill ha honom till sällskap och kanske jakt.

Idag ska vi åka till Bergnäset och äta middag. Det ser jag fram emot. Jag blir alltid bjuden på något extra gott när jag kommer dit.
Matte och jag ska gå en lång promenad i det vackra höstvädret och sedan blir det nog koppelträning för Meya och Mojje. Vi ska också börja passa dem när de vaknar och när de har ätit för att lära dom att bli rumsrena. Det är en hel del jobb kvar att göra ännu innan de blir så bar som jag. Jag ska verkligen fortsätta att vara en bra mamma och förebild för dom.

Ha en bra dag, Morran

                  
Meya undrar var alla syskon är. Det känns lite ensamt.     Men Mojje är ju kvar än så länge.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0