Tålamod

det har min matte gott om. Men i kväll tror jag nästan att hon har hållit på att få "muddra" på Meya och Mojje. Efter sista kvällsmålet så tog hon ut dom för att de skulle kissa och bajsa.  Dess värre så var de små liven inte alls inne på att det var därför som de fick gå ut. Dom busade och lekte tafatt med varandra hela tiden. så småningom så kissade i alla falll Mojje men Meya hon hade inte en tanke på det. Efter en lååååååång stund så kissade hon till slut och sedan fortsatte leken och buset. Men då bestämde matte sig för att nu får det vara bra och tog in de små liven, stoppade in dom i buren för natten och la filten över. Nu är det knäpp tyst och stilla där inne.

Matte har pysslat om mig en stund och det känns bara så bra. Bästa stunde för mig är på kvällen när dom små sover.

Dia mig har de allt  försökt göra idag men nu visar jag med bestämdhet att det är slut med det nu. Hoppas att dom har förstått.

Jag har varit med husse och "bonden" på en lång skogspromenad i kväll. Vi åkte bil till Rosfors och sedan gick vi efter en väg där varken husse eller "bonden" gått  förut. Det var spännande och intressant med alla nya dofter att lukta på för mig. efter ett tag vände vi och gick tillbaka till bilen. Det finns visst björn i området där vi var men vi varken såg eller hörde någon och tur var väl det för några björn jägare är då inte herrarna som var med mig.

I kväll har matte pratat med en tjej i telefonen som är intresserad av att köpa Mojje. Vi håller tummarna att det blir så. Mojje skulle verkligen behöva få komma till ett hem där han blir älskad och omskött på bästa sätt för han är en sån fin loch mysig liten "kille".
Molles matte har skickat en bild av Molle där han har övertagit hennes stol på jobbet, undrar om Katarina har ståbord nu när hon jobbar eller om det är Molle som sköter jobbet.
Madicken har det också bara bra. Lite tjorvig med maten har hon varit men nu hoppas vi att det ordnar sig. Det är mycket nytt för henne att upptäcka så matlusten har inte varit den bästa.
Elsa (Mimmi) och Millie har det också så bra i sina nya hem. Jag tänker inte på dem alls men matte har dom fortfarande i tankarna varje dag.

I morgon ska vi åka med matte på jobbet. Jag ska få följa med henne och barnen till Klätterberget. Något som jag verkligen ser fram emot. Hoppas att vi ska leka den där leken när matte går och gömmer sig och sedan ska vi andra, jag och barnen alltså leta efter henne. Den leken är jag bäst på - det är alltid jag som hittar matte först av alla hur bra hon än gömmer sig.  När jag har hittat henne så går jag och hämtar barnen så att de också ska hitta henne. Det tycker inte matte är så kul. Men jag och barnen tycker att det är jättebra.

Nu ska vi sova och imorgon ska jag peppa matte så att hon tar nya tag med rumsrens träningen.
God natt och sov gott, Morran

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0