ute

Vilkentur vi har med det fina höstvädret. Det är perfekt för små valpar som ska träna sig att bli rumsrena. Matte ligger i som tusan. Så fort de vaknar eller har ätit så bär hon ut dom i rastgården. Valparna gillar verkligen att vara ute och busa i gräset och i gruset. En och annan grusflisa och lite gräs och gröna blad slinker det nog ner. Jag brukar vara med och hålla ett vakande öga över dem. Busa med ig gillar de också. Roligast är det när jag bär omkring mina leksaker och de försöker ta dom av mig.
Nu är det bara en dryg vecka kvar innan Mimmi, Millie och Madicken ska flytta till sina nya hem. Det känns lite vemodigt men det är jätte fina människor som dom flyttar till. Meya ska ju alltid bo med mig och små killarna kommer nog att få fina hem de med.
I kväll har jag fått följa med husse och se på ett jobb som han ska göra. Det var längesedan jag arbetade i entreprenadbranschen. Kanske jag följer med någon dag till veckan och arbetar. Matte ska nämligen vara "valpledig" hela nästa vecka. Det blir skönt för mig. Nu när matte åker på morgnarna är det ju ett fasligt liv i valplådan. Jag får nästan ont i öronen.
Nu ska jag gå och ut kvälls kissa och sedan ska jag lägga mig i soffan en stund innan det är dags att sova för natten. Matte ska mata valparna en sista gång. Om jag håller mig i närheten kanske jag får äta ev. rester och diska golvet efteråt.
God natt och sov gott/Morran

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0