vidgade vyer

Idag har  jag Meya och Mojje varit med matte och hennes barn på förskolan till Klätterberget. Det var nog en hisnande upplevelse för valparna. Jag var hel lycklig och gjorde ett ritkigt "border race" så att både barn och hundarna blev förskräckta. Lugnade mig när matte sa till mig. Det var ju så länge sen jag fick följa med och nosa, ta av barnen deras pinnar och sitta på stora stenen och äta frukt.

Valparna har fått en hel del koppel träning och det går riktigt bra.

I kväll har vi följt med husse till Trundön för att se på ett grävjobb. Valparna fick spring lösa i skogen. dom ser för söta ut när de försöker hinna med mig då jag skuttar fram över stock och sten. Deras ben är ju inte lika långa som mina så vissa problem uppstår ju när de ska försöka hålla min takt. Meya hon är en liten tuff och självständig tjej medans Mojje gärna håller sig kring mattes fötter. Jag tror att han är lite mörkrädd för när det började skymma gnällde han så fort inte jag eller matte fannsi hans närhet. Nu har de ätit och ska få gå ut en sista kvälls sväng innan det är dax för dom att krypa in i buren och sova för natten. De kommer säkert att sova gott i natt och drömma om dagens äventyr. Själv ska jag nog krypa ihop i soffan och mysa en stund med husse och matte.

God natt och sov gott, Morran

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0