Meya mm.

Igår var matte och Meya på grytträning i fällfors. Jag fick stanna hemma med husse. Det var skönt för mig.
Meya var jätte duktig i grytet. Skällde rejält på grävlingen och vågade sig även på att springa in i gången och skälla i mörkret. Hon blir nog en riktig gryt hund.
Jag trodde att jag hade bestämt mig för att vara en gårdshund men i tisdags när matte tog fram grävlings skinnet för att Meya skulle få leka med det så kunde jag inte låta bli att lukta på det och små gläfsa. Jag kanske får ge det ett försök till.

Nu på morgonen har vi sagt hejdå till Martin,Malin,Ludwig och Olivia. De har en lång bilresa framför sig ner till Lysekil. Matte är ledsen. Det är tårar i hennes ögon. Jag ska försöka muntra upp henne men det blir inte lätt. Jag vet för jag har varit med förr.

Meya ska följa med matte idag till Luleå och jag kanske har sån tur att jag får följa med husse och köra grävmaskin. Det var ett tag sen nu. Håll tummarna.
Ha en bra dag/Morran

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0