Förändringar

Nu händer det saker här hos oss. I går var Anneli (mattes svägerska) här och hjälpte matte att möblera om och inreda våran inglasade altan. Det blev väldigt bra tycker jag. Nu har jag en hel soffa att ligga på om jag vill där ute. Matte och jag tycker att det är det bästa rummet i huset nu på sommaren.
Matte har mätt mig runt den tjockaste delen av magen och där mäter jag nu 55 cm. Det börjar bli lite tungt för mig  att ta mig fram. Promenaderna blir inte så långa. När jag ligger ner vill jag helst ligga på sidan.
På kvällen kom Maria,Niclas  och Chili och hälsade på. Maria visade matte hur hon ska trimma mig vid svansen och rumpan. Tillsammans med Maria gjorde matte och husse i ordning valplådan. I natt har jag sovit första natten i den. Matte vill att jag ska vänja mig vid att ligga i den så att det ska gå bra när valparna kommer. Valplådan har vi ställt på ett bord alldeles bredvid matte säng så att jag har nära till henne också. I vanliga fall brukar jag mest ligga imin fåtölj som står i sovrummet eller med matte i sängen. Det kändes bra att sova i lådan.
Maria har lovat att komma och vara med när jag ska få mna valpar. Det känns tryggt för mig, matte och husse.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0