Dagarna går

och tiden bara flyger iväg.  Det var längesen jag skrev ( kan bero på att matte har prioriterat annat) men nu blir det äntligen av.
Husse har åkt till Brasilien för att se på formel 1 som var förra helgen. Nu tror jag att att han mest kopplar av med sol, värme och trevligt sällskap. Kanske att han tom badar, det beror på hur varmt vattnet är för husse är en riktig badkruka som vill ha minst 24.25 grader i vattnet. Han kommer hem sent på söndag kväll. Matte har lovat att vi ska få följa med och hämta honom på Kallax.
Matte hon tar hand om mig och Meya på bästa sätt.
Nu promenerar vi stora rundan på morgonen och när hon kommer hem på em. då går vi en bya-runda. Det finns så mycket att lukta på i dikena. Jag måste stanna flera gånger så matte blir less på mig ibland. Små skvätta vill jag också, matte tror att jag ska löpa snart. Själv bryr jag mig inte så mycket om perioderna dom kommer när dom kommer.
Meya har blivit så duktig hon har inte kissat eller bajsat inne nu på snart en vecka. Ganska trevlig har hon också börjat bli. Nu kan jag tänka mig att ligga i soffan en stund med henne även om jag ligger en bit ifrån så att hon inte ska börja bita och slita i mina fina öron.
I söndags fick vi äntligen åka till hundhuset. Det var stört kul. Flera roliga övningar fick vi vara med. Meya skötte sig riktig bra men hon var helt slut när vi for därifrån. Hon sov hela vägen hem i buren och sen när vi kom hem så sov hon hela kvällen också.
När matte gick och la sig så lyfte hon som vanligt upp Meya i sängen och då tänkte jag att jag skulle prova sova bredvid Meya en hel natt så jag hoppade upp och la mig tätt intill henne och så sov vi hela natten. Det var riktigt mysigt ska jag säga. Jag kanske gör det någon fler gång.
vV har varit och vaccinerat Meya på djursjukhuset i Gammelstad. Jag följde med in och tänk att jag fick också Frolic av den snälla veterinären utan att jag ens behövde få ett stick. Meya hon smaskade på under tiden som hon fick sprutan så hon märkte inte ens av sticket. Sen åkte vi och hälsade på en fd. arbetskompis till matte. Då gjorde jag något mycket dumt. Jag bajsade inne på hall mattan. Matte blev jätte arg på mig. Jag vet inte riktig vad som flög i mig. Har lovat att aldrig göra om det igen.
Nu ska jag få följa med upp till farmor och farfar. Då blir det ett kex och det gillar jag.
Over and out från Morran och Meya

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0