Nu är det slut på friden.

Meya har lärt sig att hoppa upp i sofforna i tv-rummet så nu kan jag inte ligga där i lugn och ro och mysa något mer.
Hoppet finns ändå att Meya ska bli en lika lydig och trevlig hund som jag för hon och matte ska börja valp kurs den 25 nov. Kursen är på hundhuset i Luleå och "fröken" heter Yvonne. Henne känner jag och vet att hon är en mycket duktig "hund fröken". Jag har gått lydnadskurs och rallylydnads kurs med henne.

Idag har matte varit ledig. När husse och Micke hade åkt till jobbet och skolan då gick vi och la oss igen. Vi sov alla tre i sängen och det gick riktigt bra. Jag låg som vanligt i mattes knäveck och Meya låg vid sidan av matte. När vi vaknade vid 10-tiden i åt vi frukost och sedan tog vi en lång och skön promenad.
Det har kommit lite snö och Meya ser så kul ut när hon skuttar och snurrar samtidigt för att få bort snön som fastnar mellan trampdynorna.
En liten bilutflykt har vi också gjort till Piteå. Vi hämtade Micke på hans skola för han slutar tidigt på fredagar och det går ingen buss från stan till Sjulis förrän efter kl. 15.
Jag har suttit i fömstret och väntat på att husse ska komma hem. Men nu har jag gett upp. Matte har sagt att han kommer hem sent i kväll.
Typiskt, nu blir det ingen kvällspromenad med honom.
Undrar just hur det blir ikväll med fredags myset. Om jag har tur kanske matte kan ta hand om Meya så att jag får ligga ifred med min älskade husse i soffan.

Ha en bra fredag kväll från Morran

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0