Händelsrika dagar

I helgen har det verkligen hänt mycket spännande både för mig och Meya. På fredag åkte vi till fam. Granström i Stenträsk utan för Jokkmokk. Jag fick träffa Rapp igen. Det är världens finaste och snällaste Jämthund tycker jag. Meya hade ju aldrig träffat honom förut så till att börja med så var hon lite försiktig men när hon förstod hur snäll han var så gav hon järnet (som vanligt). Vi sov över till på lördag och när vi gick ut på lördag morgon var det isande kallt om tassarna. - 9 grader i luften,snö på marken och is på sjön. Nu är vintern på gång.


På söndag var vi till konst grytet i Fällfors. Det var premiär för hela familjen. Märith och Britta och matte försökte med förenade ansträngningar, lock och pock få mig att skälla på grävlingen. Men fy vad jag tyckte att den luktade illa. Nåja till slut för att alla skulle bli nöjda så la jag mig ner en kort sekund och luktade lite samt åt upp de godisar som matte lagt framme vid gallret. Jag har inte bestämt mig ännu om jag ska göra matte till viljes och skälla på grävling. Ska fundera
 på det till dess att det blir vår. Det är vissst något grytläger där då.
Meya däremot tyckte nog att det var ganska kul att springa i gångarna. Hon testade en liten bit. Men vad vet hon, en liten busig border valp som uptäcker nya saker varje dag.
Det bästa med hela dagen var när matte och husse satt vid elden och grillade korv. Då var jag minsann på hugget. en och annan korvbit fick jag allt av min givmilda husse. På vägen hem sov vi både Meya och jag hela vägen.


På kvällen fick vi besök av Vera Vestman och hennes husse. Kul tyckte jag. Meya förskte verkligen få igång Vera men en fin dam som hon vill verkligen inte leka och fjanta runt med någon liten ettrig valp.

Måndag morgon passade jag och Meya på att ta lite sovmorgon i mattes sköna säng.


I morgon åker matte bort en hel vecka. Så jag tar nog en liten paus från mitt skrivande. Jag har ju fullt upp med att fostra och sätta Meya på plats så att hon ska lära sig vem det är som bestämmer.

Ha det så gott,Morran.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0