Veterinärbesiktning

Nu är den avklarad. Alla valparna är besiktade, vaccinerade och chipade. Enda anmärkningen var Mojjes underbett. Söt är han ändå.
Veterinären var hemma hos oss när jag och husse kom hem från en byarunda med bilen. Först var jag lite fundersam över vad som pågick men sen jag kollat av en besiktning så kände jag mig lugn och underhöll valparna som väntade på sin tur. Eftråt blev det fika och då fick jag  smaka bulle av matte.

En lång kvällspromenad med husse och "bonden" har jag också hunnit med i kväll. Det var härligt att få springa lös och nosa av nya ställen efter skogsvägen. Jag hade mitt nya reflex halsband på mig, man vet ju aldrig om det kommer någon fyrhjuling farande.

Nu ska jag gå och sova i morgon kommer Millie och Mimmis nya ägare och ska hämta hem sina nya valpar. Matte har lite separations ångest tror jag. Undrar hur det kommer att kännas för mig.

God natt, Morran

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0