Dagen började bra

Jag sov till framåt halv åtta, åt frukost strax före åtta sedan la jag mig på min fönsterplats och solade mig genom rutan. Meya hon låg i mattes knä så jag fick ligga i lugn och ro och bara njuta osh smälta maten. Strax efter kl. 9 tog matte med oss ut på morgonens första promenad SKOTERSPÅREN HERE WE COME!!!!!!!!
Efter promenaden satt matte ute och solade i det vackra och sköna vädret Meya och jag sprang ut och in som vi ville.
Vid två tiden kom husse hem och då var vi precis på väg ut på dagens andra promenad, tyvärr i koppel den här gången.
Efter middagen bar det av till djursjukhuset i Gammelstad för vaccinering av mig. Där träffade vi veterinären Pia, henne gillar jag. Jag fick en godis medan hon gav mig vaccinet. Matte passade på att väga mig på vågen hos veterinären. Hon blev inte glad kan jag säga och jag förstår att det väntar magrare tider för mig ett tag framöver. Jag tror att det var något fel på vågen men det blir nog omöjligt att få matte att tro det, synd för mig.
Husse och jag släppte av matte och Meya hos Molle och Katarina och sedan for vi hem. Molle det är min pojk valp som bor här i byn.
Någon timme senare när matte och Meya kom hem var det slut på friden. Meya hon fullkomligt överföll mig och husse i soffan. Vi jagade runt en stund i huset och i sofforna över husse så nu har han en svullen läpp pga Meyas fram fart. Nu har vi legat och tagit igen oss en stund och varit ut och kvälls kissat. Lugnet sänker sig över huset och ännu en dag är slut.
God natt Morran

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0