Sovmorgon

Ända till halv tio har vi sovit idag. Matte blev nog lite förvånad när hon vakande och såg hur mycket klockan var.
Vi fick frukost på en gång och sedan när matte läst tidningen och druckit kaffe gick vi ut på en lång morgon promenad i det vackra och varma vädret.
Em. blev inte så rolig tycker Meya och jag. Det är utställnings dags den 3 maj och det innebär att veckan före går matte igen om våran outfit. Det är inte kul. Men man får stå ut.
Jag försökte hålla mig undan men som vanligt hittar matte mig alltid.
Nu ligger jag i alla fall i köks fönstret och håller koll på gården. Maria kanske kommer till matte i em och då finns risken att det blir en sväng till på trimbordet. Matte säger att Maria (min uppfödare) är proffs på päls trimmning.
En trevlig nyhet är att Sjulsmarks by har utökats med ytterligare en Borderterrier. Det är lilla Ella som flyttat in hos familjen Olofsson. Matte har varit där och hälsat på i veckan. Vi har samma mamma jag och Ella så det är inte att undra på att matte tycker att hon är helt bedårande.
Ha det bra!
Morran

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0