AJ, aj det gör ont

i min vänstra framtass.
På fredag gjorde jag illa mig i tassen. Det hände mest troligt när jag och Meya som vanligt var ute och busade på gården.
När matte kom hem från jobbet blev hon alldeles förskräckt över allt blod som var på golven. Genast undersökte hon först Meyas tassar men hittade ingenting. Sedan var det min tur och där såg det inte bra ut alls. Ena klon var kluven längs efter hela vägen och ena delen hängde på sidan.
Matte tog då med mig och Meya i bilen för att åka till veterinären i Öjebyn. Vi kom in som akutfall och blev mycket snabbt och bra om händertagna.
Jag fick en lätt narkos och klon opererades bort.
Med bandage runt foten och tratt runt halsen för att inte komma åt att ta bort bandaget åkte vi hemåt igen. Jag var rätt trött och slö resten av kvällen.
Jag känner mig så eländig och skäms lite över att jag inte kan springa och busa som jag vill.
Matte hon pysslar om mig extra mycket och det är ju inte helt fel.
På måndag åker bandaget av och på fredag äter jag sista pencillintabletten och på lördag åker tratten av, tack och lov.
Jag ska verkligen göra mitt bästa för att stå ut med eländet.

Morran
                                      

                                            
                                             Stackars mig.
 

Kommentarer
Postat av: kusin vitamin

Men så tokigt! Hoppas tassen blir bra snabbt, så du kan busa lite lagom till jul! Puss på nosen.

2009-12-13 @ 20:58:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0