Ännu en dag

med bus och spring på skoterspåret.
I helgen är husse i Gislaved och hämtar dumperdäck. Han åkte i fredags kväll och kommer hem först på måndag. Jag har räknat ut att det kommer inte att bli några godbitar i soffan på kvälls och natt kröken när han är borta. Matte hon har liksom inte samma vanor som husse. Synd tycker jag. Men frukt är ju också gott.
Dagen har gått i städningens tecken för matte. Jag håller mig mest undan då för humöret hos matte är inte på topp när hon städar. Meya hon håller sig också undan i alla fall när matte dammsuger för hon är dö skraj för dammsugaren(annat var det med mig när jag var i hennes ålder. Så fort dammsugaren kom fram och började låta gick jag till full attack mot den.) Däremot så försöker hon gladeligen att hänga sig fast i vaskborsten. Det hela slutade med att vi blev instängda bakom kompost galler i Mickes rum till dess att matte vaskat klart. Även jag fast jag inte gjort något.
På eftermiddagen kom Gizmo, Tommy och Hanna. Full fart blir det som vanligt när Gizmo kommer. Tommy och Hanna har städat ur och tvättat bilarna i garaget. tTll middag beställde matte hämt pizza. Tyvärr så blev det inte en endaste liten smakbit till oss hundar eftersom Gizmo inte hade ätit upp sin mat. Typiskt honom! Jag blir lätt irriterad som ni kanske förstår.
Nu ska vi se på tv med matte och sedan är det väl bara sista kvälls kissningen och sängen som väntar.

Go kväll och godnatt, Morran

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0