Länge sen sist

Sen utställningen i skellefteå har det hänt en del.
 Den 16 maj var vi på utställning i Sjulnäs i Piteå. Det gick bra för både mig och Meya. Vi fick ettor båda två. Jag kom på 4:e plats i öppen klassen och Meya blev 5:a (reserv) i juniorklassen. Matte och husse som också var med kände sig så stolta.
På söndag var det så dags för gryt träning i Drängsmark. Meya hon skällde som bara den på skinnet och jag stannade faktiskt kvar i gången och tittade på grävlingen.På söndag är det träning igen. Matte hoppas att jag ska vara lite mer på alerten då. Men vi får se jag har inte riktigt bestämt mig än om jag gillar att hålla på med gryt och sånt.

Annars så är vi ute med husse på dagarna och kvällarna och jobbar på gården. Vi har byggt en bro över till ön som är mitt i fiskdammen. Jag passade på att balansera på stockarna innan husse hade spikat dit brädorna. Meya hon vågade inte komma utan sprang runt och försökte hitta ett ställe utan vatten så att hon kunde komma till mig.

I morgon ska vi ut på premiär tur med mattes och husses nya husbil. Vi vet inte riktigt vart det bär av men till något ställe där vi kan få springa fritt har husse i alla fall lovat. Det ska bli mysigt.
Och på söndag bär det som sagt av till Drängsmark igen.

Hej från Morran

Kommentarer
Postat av: kusin vitamin

Alltså, det är ju bara att konstatera; ni har dom snyggaste bordrarna! Härligt med husbilssemester, vi får väl rapportera till varann om en vecka eller så. Kramar från oss till både två- och fyrbenta!

2009-05-24 @ 16:50:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0