Mrgon stund har guld i mun

Det stämmer inte på den här morgonen. Det stormar och regnar ute.
Efter frukosten bestämde jag mig för att hoppa upp i sängen igen för jag kunde ju inte i min vildaste fantasi tänka mig att matte skulle dra ut oss på morgon rundan. Men ack vad jag bedrog mig.
Jag hör hur matte klär sig ute i hallen och så ropar hon på oss. Meya kommer snabbt som ögat men jag tvekar innan jag låter mig kopplas och luras ut i det hemska ovädret.
Blåsten tar tag  i oss redan ute på bron. Håret på min kropp reser sig. Jag försöker streta emot så gott det går men matte och Meya de bara fortsätter att gå. Det är tur att vi har medvind efter landsvägen.
Jag skyndar mig att kissa och bajsa för då kanske matte vänder och går hem men inte det. Hela rundan ska vi gå.
Blöta och frusna kommer vi in i den sköna värmen. Nu ska jag bara ligga i sängen och ha det skönt.

Meya ska till veterinären idag. Hon har ett öga som bara geggar hela tiden. På morgnarna är det alldeles igen klistrat av gult klet. Jag ska följa med som moraliskt stöd i bilen i alla fall. Tror att jag skippar att följa med in till veterinären.

Ha en bra dag och höll er inomhus så mycket ni kan.
Morran

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0