En vecka i vårt liv

Veckan som gått har verkligen varit bra för mig och Meya. Matte har förstått att jag inte vill gå långa promenaden på morgonen. Så nu går vi en liten runda på morgonen och sedan går vi en stor runda på em. eller kvällen. Det passar mig alldeles perfekt.
Matte håller på att lära Meya att inte äta hästskiten som ligger efter vägen. Hon har det hon gör, tur att matte är envis. Nu har det börjat ge resultat för Meya kan faktiskt  ibland gå förbi en hög utan att glufsa i sig några bitar.

Måndag var Micke ledig hela dagen och hemma med oss.

tisdag em. kom tommy och Gizmo. Det var länge sen vi träffade Gizmo eftersom matte inte tycker att det ärså lämpligt att vi ses när Meya och jag löper. Nu kom han i alla fall. Jag tyck´te att han blev lite för närgången på min rumpa och fräste ifrån ordentligt. efter det koncentrerade han sig helt och hållet på Meya som inte är riktigt bestämd som mig. På kvällen fick vi följa med till Piteå. Jimmy fyllde 25 år. Vi fick tyvärr stanna i bilen. Jag trivs bra i bilen men Meya hon tycker att det blir lite långtråkigt ibland och då hittar hon på en hel del hyss. Den här gången letade hon fram nässprayet och dissikerade korken i flera små delar. Husse blev inte så glad.

I onsdags fick vi följa med matte till skolan. Det var utedag på klätterberget med alla 23 barnen. Kul var det trots regnet. Jag höll Meya sysselsatt hela tiden så att hon inte skulle springa ut på ängen till kossorna. Hon var på väg men matte hann hejda henne. Det verkar som om Meya tror att hon är född till att jaga kor, får och hästar. Hon skäller på dom lika mycket  som när matte tar fram grävlingskinnet. Tokig lilla hund!
Torsdag hade vi ledig dag tillsammans med matte. Ett härligt väder var det så vi fick en låååång promenad på fm.
fredag fick vi följa med matte till skolan igen. Nu var det "Flåset". Lycka är att få springa i skogen i en hel timme på ett alldeles nytt ställe. En massa nya spännande dofter att nosa in och lingon att äta.

Lördag
väckte Meya matte redan kl.07.10 och visdae tydligt att hon ville ha frukost. efter frukosten vilade vi och sedan blev det promenad iregnet med matte. En biltur till Luleå på fm. och sedan till Sunderbyns sjukhus för att hälsa på morfar dvs vi låg i bilen och matte och husse hälsade på morfar.
På kvällen var vi hemma med Micke. Husse och matte var i Borgarudden hos Mats och AnnBritt och åt rökt abborre med tillbehör.

Idag, söndag, ska vi vara hemma hela dagen. Det blir bra med långpromenad, bus och lek på gården och mys i soffan med husse blir det säkert om det är motor på tv.

Morran

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0