Härliga fredag.

Nu är det fredag igen bästa dagen på hela veckan tycker jag. Sovmorgon med matte i sängen, frukost och sedan en lång morgonpromenad.
Fredagar då är det bara vi och matte som gäller. Vi gör allt tillsammans jag tycker att jag hjälper matte genom att attackera dammsugaren för jag vet att hon inte gillar att dammsuga- men matte tar bara fram arga och bestämda rösten när hon säger åt mig att sluta. Det kan jag inte riktigt förstå. Jag försöker ju få henne att sluta göra det som hon inte tycker om. Meya är inte till så mycket hjälp för mig för hon är livrädd för dammsugaren.

Igår när matte kom hem från jobbet upptäckte hon att Meya börjat läsa Härliga Hund tidningen. Hon blev inte så glad. Kan det ha varit för att Meya inte förstod att man ska börja på höger sida där bladen är lösa och inte i hörnen där de aär hophäftade eller.....
Nu ska vi åka till Bergnäset. Det blir ju som ni vet toppen för oss hundar. Färdiga go mackor när vi kommer.
Sedan blir det väl lite handling och sen ikväll god middag  och sedan avslutar vi denna toppen dag med mys i tv soffan.
Ha en bra dag Morran ochMeya

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0