Helgen som gått

Härliga fredag matte var hemma med oss hela dagen. Först en härlig morgon promenad i november solen och sedan en stunds vila på det inte illa. Vi fick följa med och handla - kul att komma ut och åka lite bil. På kvällen var vi bjuden på middag på Brännlandet hos Birk och hans tvåfotade familj. Vi promenerade dit med matte. Meya och Birk busade och lekte som vanligt. Birk (border collie) är en sån föstående lekkompis till Meya. Han vet att han är så mycket större än henne så han lägger sig ner på golvet och sen är det bara för Meya att ta för sig. Jag bryr mig inte så mycket om att leka med dom utan vill hellre smita upp på övervåningen och kolla in katterna. Tyvärr så tycker de inta att jag är särskilt kul att vara med. Promenad hem genom byn tillsammans med matte, farmor och farfar efter en mycket trevlig kväll.

På lördag tog vi sovmorgon till kl.8 efter den vanliga frukosten blev det morgon promenad. Träffade en schäfer som jag totalt ignorerade medans Meya den tokan gjorde allt för att visa hur tuff hon är. Tur att schäferns matte höll i kopplet annars hade nog Meya fått sig en läxa. Det skulle hon faktiskt behöva ibland. Den lilla hulliganen.
Ensamma en stund mitt på dagen då matte och Micke var till stan. På kvällen blev det mys i soffan med matte.

Söndagen började bra med sovmorgon, frukost och långpromenad.
Fika uppe hos farmor, våfflor mums!
Kl. ett kom Elsa min lilla valp från Piteå hit och hälsade på med sin husse och matte. Fullt ös i köket under drygt två timmar. Jag försökte fostra henne men då sa matte till mig att det behöver jag inte göra.
Vila ett par timmar innan det var dax att åka till hundhuset på socialträffen. Det är ju mest Meya som behöver tränas i hur man uppför sig tycker matte. Så när matte satte mig i buren efter att jag fått vara med på ett par övningar så blev jag jätte sur. Jag visade mitt missnöje genom att börja gnäll-skälla och små yla i mitt tycke. Men tyvärr så tyckte inte matte som jag. Jag fick helt enkelt gå ut och sätta mig i bilen medans matte tränade Meya. Matte tyckte att det lät högt som bara den och att jag var störande.
Sen åkte vi till mormor och morfar. Vilken fest först något gott till oss hundar i köket och sen fick vi sitta med i vardagsrummet där det bjöds på chokladtårta med grädde och persikor. Tyvärr fick Meya och jag bara smaka av persikorna. Matte tycker att mitt choklad ätande är mättat sedan jag åt upp den där Alladin choklad asken i julas.
Kvällen avsalutade vi med att hämta husse på Kallax flygplats. Äntligen har han kommit hem från Brasilien! Det känns som om han varit borta en evighet. Jag åt ett sent nattmål med honom i tvsoffan och somnade sedan nöjd tillsammans med husse i soffan och sov där hela natten.
Idag har husse varit hemma med oss hela dagen. Lite trött har han allt varit men undra på det efter totlatt 27 timmars flygresa.
Nu ska vi äta och sedan blir det kvällspromenad.
Hej då från Morran


Kommentarer
Postat av: mamac

Du kan hälsa din matte att hon ska kika in på www.duoboots.se

2008-11-13 @ 19:54:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0