Matte har kommit hem

från sin semester i Turkiet. Hon har haft det jätte skönt. bara gjort det som har fallit henne in och badat och solat. Jag och Meya har däremot inte haft någon semseter. Vi har varit med husse på jobbet. Tidiga morgnar har det varit. Det gillar inte jag. Husse har tagit hand om oss på bästa sätt.

För att visa hur mycket vi har saknat matte sover vi numera både Meya och jag i sängen med matte. Jag ser naturligtvis till att ligga närmast matte. Meya får ligga på husse sida av sängen. Inte mer än rättvist tycker jag.

Igår fick vi följa med matte på jobbet. Vi hade utedag på klätterberget och sedan var vi ute vid bygdegården och lekte.När det var dax att grilla hamburgare till lunch fick Meya och jag ligga i buren i bilen. Undrar varför? Jag hade gärna suttit med och ätit jag också.
När barnen ätit klart fick vi komma ut och äta en del rester som låg på marken och leka en stund till med barnen.
När vi kom hem kom Pixie från gammelstad och var hos oss medans hennes matte var och hämtade Vilda på djursjukhuset i Öjebyn. Oj, vilket busande det blev. Undrar just om hon kände igen sig. Jag och Meya tog oss en rejäl sov stund efter det att hon åkt hem.

På kvällen var jag på promenad med husse och bonden. Matte och Malin tog med sig Meya på en kortare prpmenad.
Kvällen avslutade jag med att ligga i soffan med husse och matte. Meya låg på sin favoritplats, i buren i köket. Vi var nog rätt trötta båda två.
En sen kvälls kissning ute på gården  i regnet avslutade dagen och sedan la vi oss i sängen med matte för natten.

Idag ska vi åka till "mormor och morfar" på Bergnäset. Det ser jag fram emot för då får jag alltid en god smörgås när jag kommer.

Ha en bra dag i regnet, Morran

 
Bilder från mattes semester i turkiet.

Kommentarer
Postat av: Cleo och de andra

Men Morris...vad härligt att din älskade matte har kommit hem!!!!!

I Bjurs är det som vanligt...kloklippning av alla hundarna idag...

Kram Cleo mer resten

2008-10-18 @ 20:37:15
Postat av: Anonym

Men Morris...vad härligt att din älskade matte har kommit hem!!!!!

I Bjurs är det som vanligt...kloklippning av alla hundarna idag...Igår var jag till veterinären och fotade kroppen!!! Höfterna, armbågarna och magen...läs min blogg får du se www.amstaffencleo.blogg.se

Kram Cleo mer resten

2008-10-18 @ 20:39:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0