Grå vardag

är det nu. Inget kul för oss hundar. Husse och matte jobbar och jobbar. Tidiga morgon promenader blir det. Det gillar inte jag. Längtar efter sköna sovmorgnar i mattes säng. Tur att det finns helger. Jag är knappt vaken när matte drar ut oss på morgon promenaden halv sju på morgonen. Meya hon verkar inte tycka att det spelar någon roll vilken tid på dygnet hon måste gå ut. Pigg och glad springer hon före och drar i kopplet och jag lunkar efter och vill vända flera gånger. Vet inte hur jag ska få matte att förstå att det räcker med en kort promenad på morgonen och sedan på em. när matte jobbat klart kan vi ta den långa rundan.

I lördags fick vi följa med på Rosforsdagen. Det var trevligt, en massa människor och hundar att titta på. Vi hade första parkett i hundburen med bakluckan öppen mot folkvimlet. Matte och husse var väldigt upptagna hela dagen men ett par svängar fick vi komma ut och mingla i folkvimlet.
På kvällen fiskade vi i vår fiskdamm. Husse var tvungen att ro ut med båten efter vissa komplikationer med fisklinan och Meya följde med. När hon fick syn på fisken så blev hon så ivrig att hon hoppade i vattnet. Husse fick "fiska" upp henne för när hon kom till vassen så stod hon helt still fast hon simmade på med benen allt vad hon orkade. Att hon aldrig lär sig.
Nu ska vi snart gå ut och kvälls kissa och sedan blir det sängen.
God natt/Morran

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0