Meya har ordet.

Min mamma Morris är på mini semster hos sin Anki i Norrfjärden. Jag saknar henne. Det känns så konstigt när hon inte är hemma med mig. Jag har ju aldrig varit hemma förut utan henne. Matte har sagt att vi ska fara och hämta henne idag när vi har gått våran promenad.
På morgonen har vi tränat på läxan från min valpkurs. Jag ska nosa på mattes hand och följa den när hon för den åt olika håll för att visa var jag ska gå till exempel. Det kallas targets träning. Varje gång jag nosar på handen klickar matte på klickern och jag frå beröm och en godis. Det är kul och jag fattar på en gång vad jag ska göra.
Klorna har vi också klippt. Jag sitter alldeles still eftersom jag nu vet att det är ingen idé att förska komma undan.
Igår när vi lämnat Morris hos Anki åkte vi till Älvsbyn. Husse skulle kolla synen hos berit på Lineruths optik. Jag fick följa med in och sitta med matte i köket under tiden som husse gjorde sin synkontroll. Mattes kusin Agneta som jobbar där har ett aldeles speciellt gott förhållande till oss Borderterrier. Så jag fick mycket uppmärksamhet. Trots det så var jag bara tvungen att skälla lite när jag hörde att det kom in kunder i butiken . Matte försökte få mig att vara tyst ,hon hotade  till och med med  att  om astma och allegiföreningen skulle komma så blev det inte kul för mig men jag brydde mig inte så då fick jag gå ut i bilen, tur att dieselvärmaren var på för det var minus 25 grader ute.
Jag ska försöka att skärpa mig om jag får följa med in någon fler gång.
Ha en bra dag ,Meya (mattes pajas prinsessa)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0