Elsa

Min valp Elsa är på besök. Hennes matte och husse är på bröllop. Det har gått jätte bra för henne att vara hos oss.  i går kväll efter maten fick vifölja med husse ut på gården alla tre. Det var full fart på gräsmattan och nere på grusplanen.Hela natten har hon sovit i sin bur tillsammans med mig, Meya och matte i sovrummet.
Meya var lite bestämd mot henne igår precis när de träffades men sedan gick det över.
Det kan nog bero på att hon var lite påverkad efter besöket hos veterinären.
Matte och jag var ju dit med henne på morgonen och sedan fick vi hämta henne på em. Då hade de sövt henne och undersökt hennes öga ordentligt. Det visade sig att det var helt stopp i tårkanalen på höger öga. Nu har de spolat upp kanalen och matte ska behandla henne hemma med ögondroppar var 4:e timme dygnet runt i 10 dagar. För att inte behöva kliva upp mitt i natten och droppa i ögat så fick vi även en ögonsalva som vi smörjer med på kvällen. Nu ska vi snart äta frukost och sedan blir det morgon promenad innan det är dags för elsa att åka hem till Djupviken. Matte ska ta med henne dit då hon åker in till stan för att handla.
Meya och jag stannar hemma och vaktar huset tillsammans med Micke.
Ha en bra dag
Morran               

                                                    
                                                    Elsa Morris och Meya

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0