Nu vet matte

vad Meya har i ögat. En kraftig ögoninflammation. Veterinären skrev ut ögon salva idag så nu är Meyas behandling påbörjad.
Det tog lång tid hos veterinären och jag fick sitta i bilen och vänta. Det kändes lite ensamt och oroligt. Men när matte kom ut och hade Meya med sig då blev jag jätte glad.
Vi har varit med matte på jobbet under eftermiddagen. Kul att träffa alla "mina" förskolebarn igen. Det var ett längesen sist.
Nu har vi ätit middag och hunnit vara ute på gården och rivit av ett riktigt border race på gräs mattan.
Hoppas att husse ska ut och jobba på gården en stund i kväll för då får vi följa med kolla av ägorna. Man vet aldrig vad man kan hitta.
Matte tror att vi är riktiga vakt hundar för natten mot måndag var det inbrott i två bilar i byn och den natten började vi skälla vid ett tiden. Kanske hade vi också på hälsning av tjuvar som blev skrämda av oss två bestar. You never kow....

Go kväll/Morran

Kommentarer
Postat av: mamac

håller alla tummar jag har. Det kommer säkert att gå bra! OCh ja - köp dig en liten acer, den är så söt. OCh fungerar jättebra, fast jag ahr itne lyckats lista ut hur jag fotar med den - men det kommer det med.



Åsså längtar jag att syrran ska komma hem - vi pratar ju med varandra ett par ggr i veckan. Minst. Så några sms är alldeles för lite. Nu ska jag kasta mig ut i solen igen.



kram på dä!

2009-05-29 @ 14:15:46
Postat av: Lilla P

Sol!!! Den vägrar att visa sig mer än ett par minuter då och då idag. Undrar just om värmen som dom pratat om till helgen tänker svika oss här uppe i den kalla nord. Underbart att du kan njuta av den i alla fall.

ska lägga mig i soffan en stund innan det är dax att börja med middagen.

Kram

2009-05-29 @ 16:12:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0