Adventsfika

Idag har vi varit bjudna på advenstfika hos Ella Olfossn med familj. Trevligt. Mycket bus blev det för Meya och Ella. Jag måste erkänna att det var riktigt kul att träffa Ella igen. Under fikat fick vi faktiskt vara med lite grann vi hundar också. Alltid lika trelvigt tycker jag.
Jag försökte verkligen sköta mig och inte gnälla så mycket, men det är svårt.
En mycket märklig sak har jag fått vara med om idag. En gul fågel i bur inomhus har dom hos Olofssons. Det var en ny upptäckt för mig. Jag har trott att alla fåglar som finns lever utomhus i det fria. Men så är det alltså inte.
Konstigt och lite underligt är det. Så jag bestämde mig för att strunta i allt annat och hålla vakt för att se hur den betedde sig man vet ju aldrig vad som kan hända. Matte var inte så imponerad av mitt intresse för fågeln. Hon var och störde mig flera gånger.
Meya däremot hon tog inte minsta notis om den gula lilla pippin. Och det var nog tur det.

Riktigt kallt har det också blivit ute nu. Det liksom frasar i gräset när vi springer där. Snart kommer nog snön då blir det kul att busa så snörn yr runt alla fura benen.
kram/Morran

Kommentarer
Postat av: mamac

jag blir alldeles matt när jag läser hur du ställer upp för alla med behov av hundvakt. Funderat på hundpensionat? OCh till det en kennel.

2009-12-04 @ 17:49:43
Postat av: Lilla P

Hundar och ungar och äppelvin var det ju någon som sjöng om en gång. Det gillar jag. Hundarna ger mig så mycket postivt i livet som det ibland känns svårt att få på annat håll och ungarna, ja det är det mest underbara som finns både mina egna, barnbarnen och så "mina" super duper 5-6-åringar i skolan,vi har kul varje dag.

2009-12-06 @ 23:38:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0