Inget nytt men ändå nyheter

Idag har matte skjutsat husse till flyget. Han ska åka till Thailand. Jag vet inte riktigt vad det är men det är visst alldels för varmt för oss hundar där säger matte.
Matte får vara hemma och det är ju lite mitt fel som inte kan bestämma mig för att börja löpa. Hon väntar och väntar och kollar och kollar mig varje dag. Jag förösker gömma mig när hon kommer med hushållspappret i handen men hon lyckas ändå få fast mig. Funderar på att krypa under soffan. 
Vi har fått en ny familjemedlem i huset. Han heter Tobbe och är en hamster. Han flyttade in i fredags. Micke har fått honom av sina snälla klasskamrater i present.
Hela fredag em. låg jag på vakt nedanför buren. Men inte en röresle i höet. Förklaringen till det fick jag av matte när hon bar ut mig ur rummet att hamstrar är natt djur.
Nu är dörren väl tillsluten på dagarna när vi är ensamna hemma. Det tycker jag är väldigt synd. Jag menar är jag inte intresserad av grävlingar så borde väl matte tycka att det är lite trevligt och bra om jag kunde intressera mig för råttjakt istället.

Tack och hej/Morran

Kommentarer
Postat av: kusin vitamin

Ojdå, det är nog lugnast för Tobbe att dörren är ordentligt stängd!

2010-02-16 @ 13:46:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0