11 dagar

har det gått sedan valparna föddes. I kväll har matte och husse vägt allihop. Det är inte det lättaste att få dom att ligga still på vågen. Men det lyckades den här gången också. Alla har nu dubblat sin födelse vikt och en del ganska rejält.

Husse har fått extra jobb att göra. Vi måste ta bort klämskyddet i valp lådan. Den största av hanvalparna kryper mellan det och lådväggen och där fastnar han. Det blir ett himla pipande och jag vet inte riktigt hur jag ska göra för att få lös honom. Som tur är så har matte alltid varit i närheten och hört hans rop på hjälp.

I morgon kommer Ludwig, Olivia och Martin hit. Dom ska sova här och sedan på onsdag morgon ska de bege sig hem till Lysekil. Jag kommer att sakna dom . Fast allra svårast blir det nog för matte när dom åker. Nu dröjer det länge innan hon får träffa världens bästa barnbarn igen. Tur för henne är att jag och valparna finns. Vi tar ju rätt mycket av hennes tid just nu.

Godnatt pussar och kramar från "Morran"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0