mat och bus

Hej!
Nu har valparna börjat få äta fast föda. Än så länge bara små smak portioner,20 uppblötta foderbitar. Matte matar dom för hand med en och en bit åt gången. Förutom den stora hanen som glupskt slukar i sig från matskålen så gott som alldels själv.

De sover fortfarande en hel del men mellan sovstunderna är det fullt ös med bus och gläfs.

Idag har regnet öst ner hela dagen och hela kvällen. Det är trist att vara hund när det är sånt har väder. Tänk om man bara kunde gå ochsätta sig på toaletten som matte och husse kan. Nåja de måste ju också gå ut i regnet när jag behöver kissa och bajsa. Det är inte mer än rättvist tycker jag.

Nu har jag fått sista måltiden för i dag och ska gå och lägga mig i min fåtölj ska bara se till valparna och ge dom lite god och näringsriktig  bröstmjölk först. sen ska vi sova matte och jag.Husse har väl en timme eller två kvar framför tv:n. Bara han inte nu öppnar kylskåpet just som jag håller på att somna för då måste jag kliva up och se om det är något gott som han delar med sig av till mig.

God natt från Morran

Kommentarer
Postat av: kusinvitamin

Valparna är ju för underbara! Måste komma och hälsa på, men det är mycket nu, föräldramöten, fotboll, jobb åsså kärleken, förstås!!! Men det måste gå att hitta en lucka! Kram

2008-08-20 @ 21:51:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0