Torsdag 31/7 -08

Tänk nu har det gått en hel vecka sen jag fick mina valpar. Dagen började som vanligt med att jag åt och sedan rastade matte mig en stund. Sedan var det dax att ge de små liven mat. Dom äter som bara den och sedan somnar de och sover. Jag har legat ute på inglasningen med matte en hel del idag för det har varit så varmt. På eftermiddagen blev det ett riktigt åsk och regnväder. I byarna runt om kring oss var det en tromb som fällde träd, lyfte hustak och allt löst på gårdarna blåste iväg. Vi hade strömavbrott i 4.5 timmar. Tur att valprna varken ser eller hör så att de slapp vara oroliga och rädda när det dundrade och blåste som värst. Själv är jag inte det minsta rädd för hårda smällar.
På kvällen när valparna hade ätit vägde matte dom allihop. De ökar bra i vikt. Efter vägningen var det dax för kloklippning. en del protesterade lite grann. Jag övervakade det hela så att matte inte klippte i någon liten tass. 
"farmor" har ringt i kväll. Hon kommer på lördag. Det ska bli kul at träffa henne och farfar PO.
 I dag har det ringt  ev blivande valpköpare. Matte ska fundera och träffa dom innan hon bestämmer sig.

Kvälls mys i soffan med matte har jag också haft. Det är skönt att få ligga nära och bli ompysslad.

God natt/ "Morran"


Kommentarer
Postat av: Vera Vestman

jag och min matte längtar faktiskt efter att träffa dig och dina små bebisvalpar. ja lite längtar vi ju efter din matte också. Grattiskramar från Vera och Karin

2008-08-01 @ 20:39:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0