6 dagar

är valparna idag. Nu börjar jag vara lite mer med matte och husse. Men så fort det piper i valplådan är jag dit och kollar hur det står till med mina små. Jag har fått börja gå lite längre promenader ( 10 min) varje gång efter det att jag har ätit. Matte säger att det är bra för min mjölkproduktion. Nog för att jag tycker att jag har så det räcker till. Valparna ser ut som välmående små griskultingar med runda fina magar. Det är lite svalare nu i rummet tack och lov.

I dag har jag också fikat med matte ute på uteplatsen. Hon hade bakat en så god banankaka på morgonen. Jag fick smaka en liten bit. Undrar just om valparna kommer att älska banan och all annan frukt lika mycket som jag. 

I morgon kommer det annons  i dagstidningarna om att det finns vaplar till salu här hos oss. 
Ha en bra eftermiddag och kväll.
"Morran"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0