fiskodlingen

Sent i går kväll fick jag följa med husse, matte, farfar och farmor ner till våran fiskodling. Husse skulle mata fiskarna. Deras foder är i en stor säck precis som mitt foder. Döm om min förvåning när husse tar upp ett liters mått ur säcken som är fyllt till hälften med mat och sedan går han fram till kanten och slänger ut det i vattnet. Det var tur att matte höll mig i famnen för annars hade jag sprungit rakt ut i vattnet för att få smaka. Jag vet ju att det är kallt i vattnet eftersom jag redan hunnit få ett ofrivillgt dopp  i dammen när husse och jag rensade gräs där i slutet av maj.
Valplådan känns skön även denna natt och det känns tryggt att ligga nära min mattes säng. Lite svårt att ta sig i och ur är det just nu för mig eftersom min mage vill på vara i vägen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0