En helt vanlig lördag i början på juni.

Härligt med lördagar. Då kan man sova länge och det gillar jag. Kliver upp och går ut till matte som stökar på i köket. Vi pratar en stund och hon kliar mig så skönt och frågar om jag sovit gott. Sedan öppnar hon skåp dörren där min mat finns. Royal Canin - mums! Jag dansar runt hennes föttter samtidigt som jag skriker högt av glädje och hunger. Lika fort som maten hamnar i skålen så har jag ätit upp den. Lägger mig på den solvaram inglasade altanen och gnuggar mig i ansiktet innan jag bestämmer mig för att sova ett tag till. Jag har känt mig lite trött de senaste dagarna. Andledningen till det heter Ruff. Han är en stilig Bordertrrier kille. Honom har jag träffat för nästan två veckor sedan så nu hoppas min familj på att jag ska få valpar i slutet av Juli.
Min hundkompis Vera Westman kom förbi med sin matte idag. Vi busade och jagade varandra en stund ute på gräsmattan.
Efter maten i kväll kom Maria, min uppfödare och Chili och hälsade på. Chili kollade in min utsikts plats i köks fönstret. själv låg jag och sov på altanen där matte och Maria satt och pratade.
Den här dagen avslutade jag med att gå en sväng genom byn tillsammans med matte. Nu är det god natt och sov gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0