Vilken dag

I kväll har vi varit hos mattes pappa. Han fyller 83 år. När vi kom fram fick jag som vanligt min smörgås. Den smakade mums.
Jag har varit ganska trött och inte mig riktigt lik idag. På kvällen när jag varit på promenad med husse skulle vi åka en byasväng i Blues mobilen ( husses Cheva van). Då började jag må så förskräckligt illa och kräktes flera gånger. När matte kom hem var jag alldeles skakig i kroppen. Hon fick mig att dricka vatten och sen la jag mig en stund i fönstret och spanade om grannens katt skulle ta sin kvällspromenad över min gräsmatta.Ingen katt så jag hoppar ner och går in i tv-rummet till husse och matte. Lägger mig under bordet och sover, vaknar inte ens när dom äter frukt. Matte kollar om jag har feber. Inte så trevligt precis. Ingen feber. Jag fortsätter att sova en stund till dess att Micke kommer hem från fotbollsmatchen. Då går jag ut i hallen och lägger mig på det svala klinker golvet. Nu ska matte och jag gå och sova i sovrummet. Inatt ska jag ligga i mattes knäveck. Jag känner mig lite eländig fortfarande. Undrar just vad det kan bero på? Godnatt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0