Dagen efter

Tidig morgon blev det för matte och mej i går morse (lördag). Valparna började skrika vid halv fyra på morgonen och skulle till varje pris upp ur valplådan. Först gick jag dit för attlugna dom men så fort jag gick därifrån så började symfonin om. Till slut när klockan var halv fem då klev matte upp och satte sig på köksgolvet med alla valparna omkring sig (hon  såg inte så glad ut ska jag säga). Vid halv sex när de lekt och busat lite på köksgolvet så somnade de om igen och då kunde matte och jag också sova en stund till.

Maria har var här på fm. och tog fina bilder på valparna samt visade matte hur hon ska fylla i papprerna vid försäljningen av valparna. Underbara gulliga Maria vad skulle matte göra utan henne.

Eftersom det var ett strålande väder så har valparna fått vara ute i två omgångar idag. Nu springer de och busar vilt även där.
På em . följde jag med matte till Bergnäset. Det var bara hon och jag. Jag njöt i fulla drag både under bilfärden och hos "moromor och morfar".

På kvällen kom Agneta och Anders (mattes kusiner) och hälsade på. Jag vet att de kom för att se valparna men snacka om att jag fick uppmärksamhet också. Gurka och glass inte helt fel. Hoppas att de kommer snart igen.
Nu är det frukost time och sen en lång osh skön morogn promenad med matte.
Puss från Morran
 Trötta valpar efter en tidig morgon.

    Lördag 6/9 -08

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0