Klöverträsk

Idag har vi varit på ett äventyr. Jag och mina valpar fick följa med matte till jobbet. Vi åkte tillsammans i buren i bilen. Efter en stunds pipande och gnällande blev valparna tysta och la sig ner. Vi sov i bilen en stund medans matte hade planering. Sen fick vi komma ut och springa i gräset en stund och hälsa på små kottarna på förskolan. Efter det så bar det iväg upp till skolan och alla skolbarnen. Dom tyckte  det var kul att träffa mig igen och att jag hade jättefina valpar. Undrar just hur många som har tjatat på sina föräldrar om att få köpa min lilla Mojje. Matte ligger nog inte på plus hos  en del av aföräldrarna just nu. Men det gör inget för nu ska hon och jag vara hemma en hel vecka och hjälpas åt med uppfostran av valparn innan de ska flytta till helgen.

På em har jag varit ute på gården här hemma med Malin och tvättat husvagnen utvändigt. Inget mer husvagnsliv för oss nu ska den säljas. Vi har fått nog av det sedan vi bodde 6 månader i den under renoveringen av vårt hus. Då var jag bara en liten valp men nog är det skönt med stora fria ytor att röra sig på. Fast just nu är det lite besvärligt inomhus eftersom köket är avstängt mellan hallen/tvrummet och köket med hjälp av kompostgaller. Kanske det blir större ytor när valparna blir färre. Det tycker jag ska bli skönt.
I morgon börjar vi med koppelträningen. Undrar just hur matte har tänkt lägga upp den?
Berättar mer i morgon.
Nu ska jag lägga mig i soffan i tvrummet och sova.
God natt från Morran

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0