Koppelträning och palt

Oj, oj vad matte har fått kämpa idag. Att koppelträna små bordrar med egen vilja är inte lätt. Jaf blev alldeles slut av att bara titta på. Matte har verkligen kämpat på . I omgångar har hon varit ute på gården och lockat och pockat för att få valparna att gå åt samma håll som henne. Vi fortsätter i morgon.

På em. har vi kokat palt. Det vill säga matte har kokat palt och jag har legat vid hennes fötter för att inte missa något. Det händer ju ibland att det faller ner någon liten godsak från bänken. Tyvärr inget idag.

Jag har varit på promenad med Malin innan hon åkte hem till Övik.

Maria, Niclas och Jojjo har varit här och ätit middag. Jag satt med husse på hans stol under hela middagen eftersom matte var ofin nog att inte sätta fram någon stol till mig.

Efter maten när valparna busar sig trötta vägde matte och Maria hela gänget. De hade ökat bra i vikt allihop. Men det är ju inte konstigt så mycket som de äter.

I morgon kommer veterinären för att besikta, vaccinera och chipmärka mina små "barn".

Nu väntar soffan och tv:n för mig, matte och husse.

Hej från Morran


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0