Så är det då bestämt

Mojje flyttar till Doris på Fårön nu på onsdag. Det kommer att kännas tomt utan honom i huset. Matte har nästan ont i hjärtat. Men jag vet att han får det bra i sitt nya hem. I morgon kommer veterinären och gör en ny vet. besiktning av honom.

I dag har jag lekt och uppfostrat Mojje och Meya ute på våran stora gräsmatta. När matte kallar in dom så springer jag och ställer mig i vägen för dom så att de inte kommer fram. Då blir inte matte så glad. Jag kan inte förstå varför jag leker ju bara och retas lite grann.
Meya hittade mitt grävlingsskinn som ligger på bron till lillstugan. Hon luktade på det och blev jätte intresserad av det. Kanske vi har en liten jägare i familjen i alla fall. På söndag ska vi åka till konstgrytet så att jag får se hur det går till, tror inte att jag ska ska prova på det men man vet ju aldrig. Meya ska också få följa med fast hon är ju alldeles för liten för grytet ännu. Kanske hon hittar någon god pinne att tugga på och roa sig med.

Jag har varit upp på trimbänken idag igen. Nu är jag en riktig skönhet. Lever blev det även idag till middag. Som sagt var inte så dumt att bli trimmad då och då när man får sån god belöning efteråt. Efter min middag fick jag följa med husse på ännu en spännande kvälls promenad efter en ny skogsväg. När vi gått en bit stannade husse helt plötsligt. Det såg ut som om någon hade satt upp en atrapp som föreställde en stor uggla i ett träd i skogen. Men det var en livslevande uggla som bara satt ett par meter framför oss och spände blicken i oss. Husse kopplade mig för man vet ju aldrig vad som hade kunnat hända. Kanske att den trodde att jag var en stor råtta ( vilket jag tycker är en ren förolämpming), men inget hände och vi passerade bara förbi den.

I kväll lyckades jag sno till mig lite av valparnas kvällsmat innan matte kom på mig. Jag vet att man ine ska ta maten från sina barn. Men den luktar ju så gott och jag blir ju så sugen. Matte blev inte särskilt glad.

Och nu över till tv soffan.

Go` kväll, Morran

Kommentarer
Postat av: eddie

Hej morris! Man ska inte ta mat från sina barn..

Fast jag brukar äta upp min sambo simba mat i bland.



puss eddie

2008-10-01 @ 16:32:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0