Syskon träff

Idag på förmiddagen åkte vi till Elsa för att ha syskonträff. Jag var med och höll ett vakande öga över de tre små liven. Lite morr var det från början med sedan tog leken och busandet över. Jag blev alldeles till mig så jag gkorde ett par border race på gräsmattan. Meya och Mojje reagerade inte så mycket men Elsa som varit själv nu en vecka med sin husse och matte såg lite förskräckt ut och tog skydd hos Sandra (matte). Vi hade en trevlig stund ute trots det blåsiga och ganska kyliga höstvädret. Sen skulle vi gå in till Elsa och då fick jag inte följa med in utan jag fick vara i bilen. Det tyckte jag ganska orättvist men och andra sidan så hade jag det ganska lugnt och mysigt för mig själv. Lite jobbigt tycker jag nog att det är ibland med små barn. Jag vill hela tiden busa och få igång dom. Matte och husse tycker att Elsa har fått det så bra. en matte och en husse som verkligen engagerar sig och uppfostrar Elsa till att bli en fin border. Söt är hon också liten och näpen men med ganska mycket humör. 
När vi varit hos Elsa for vi till ett hus på Fårön. Där fick Mojje och jag träffa Doris. Hon tyckte att Mojje var så fin och ska fundera till i kväll eller i morgon om han ska få sitt nya hem hos henne och hennes man. Vi håller tummarna, för det kändes som att där skulle våran keliga Mojje får det jättebra.

När vi kom hem åt M och M mat. Sedan var de så trötta efter allt busande och nya intryck så de la sig för att sova. Då tog matte fram min nescesär och gummi mattan. Jag visste precis vad som väntade mig- trimmning. Först hade jag tänkt gå och gömma mig men eftersom jag vet att det är ingen idé så lät jag mig tålmodigt lyftas upp på bänken och sedan började friseringen. Matte hann inte klart hela mig innan middagen. Så hon har sagt att vi tar resten i morgon. Jag hade gärna velat göra bort det idag men lite jobbigt tycker jag att det är så det är skönt att få göra en paus innan vi fortsätter. Matte säger att mi päls har farit ganska illa efter valpningen och diandet. Undrar just hur hon skulle se ut om hon fött 6 barn på en och samma gång.

Jag har fått en delikatess idag till middag. Stekt lever. Det började vattnas i munnen redan då matte stkte den. Jag fick sitta på stolen bredvid husse och han matade mig . Husse han är toppen. Delar alltid med sig till mig.
En riktigt bra dag trots trimmningen.
Ha det bra, Morran

Kommentarer
Postat av: Ruff

Hej Morris!

Fick du lever när din matte trimmat dej. De ska jag lära min också,låter härligt!.Visst känns det skönt att alla våra små snart fått nya hem, tänker främst på dej och din matte - måste bli skönt. Jag tyckte att dom var för mycket sist jag var hos er, men du har ju varit en fantastiskt förstående mor. Imorgon åker jag och matte till Umeå igen, vi har det bra där på veckorna.Men jag är glad att jag får hem och jaga på helgen. Hoppas vi träffas snart. Kram / Ruff

2008-09-28 @ 21:56:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0